סנטה פה, ניו מקסיקו - חלק ג' ואחרון

סוף סוף הגענו לניו מקסיקו. עברנו שעות רבות של נהיגה. בממוצע 4-5 שעות ביום.
אלו שלא רגילים לנסיעות כאלה, דעו- ששעות נהיגה ארוכות הן לא צחוק. היו ימים שסיימתי אותם עם אדוויל, שכן לעיתים תסיימו עם כאבי ראש. צריך להצטייד באנרגיות, ובפרטר/ית שאוהבים לנהוג. למזלי, ר' היקר אוהב עד מאוד, ואם זה היה תלוי בו הוא היה נוהג את כל הטיול. אז כן, אם שניכם שונאים נהיגה, תצרפו חברים נוספים לטיול. נהיגה היא חלק משמעותי כאן.

ואחרי ההקדמה, נגיע לעיקר- סנטה פה, ניו מקסיקו
בכנות, אחת הערים הקסומות והיפיפיות שיצא לי לטייל בהן. עיר קטנה (מתגוררים בה 70,000 אנשים נכון לשנת 2012), והעתיקה ביותר מערי ארה"ב, וכמובן בירתה של מדינת ניו מקסיקו.
סנטה פה - "אמונה קדושה" בספרדית. נוסדה בשנת 1610 על ידי הספרדים. עד היום בנייתה של ניו מקסיקו נראית כמות לקוחה מאלו שנים קדומות ונשכחות. בזמנו ילידי אמריקה (אינדיאנים) רצו לנכס לעצמם את ניו מקסיקו והאזור, ולכן החלו קרבות עזובי דם עם הקולוניות הספרדיות. הספרדים ניצחו, ולאחר מספר שנים ילידי אמריקה שוב החלו בקרבות ולבסוף יצאו ידם על העליונה. ולכן, תראו כיום, לצד כל היופי הספרדי, השפעות אינדיאניות רחבות.

כל הבתים והעסקים בסנטה פה בנויים כבתים שצבועים בצבע אדמה. לא תראו, גם אם תחפשו טוב טוב, בתים או עסקים צבועים בצבע אחר. ודווקא כל החום אדמה הזה, שנשמע על פניו מכוער, משווה לו מראה מרהיב.

במרכז העיר, בשעות היום, תוכלו למצוא בסטות של אינדיאנים שמוכרים הכל מכל וכל. תכשיטים, בגדים, תקליטים, שטיחים ועוד. רבים מהתיירים רוכשים מהם כיוון שרוב אוכלוסייתם עניים. אני לא אגולל את היסטוריית ארה"ב, אך בקצר- כידוע, אוכלוסיית אמריקה דאז ותושבים מכל מיני ארצות הגיעו לארה"ב בכוונה להשתקע וניהלו קרבות עם ילידי האזור. ילידי האזור הם Native American, אך ברבות השנים האמריקאים החדשים הקנו להם את כינוי החיבה המזלזל "אינדיאנים", ומאז ועד היום נקראים כך. רבים מאדמותיהם נלקחו והם נבזזו. אוכלוסיית ילידי ארה"ב התמעטה, וכיום הם שוכנים בעיקר במקומות רק להם. שווה להמשיך לקרוא עוד מידע בנוגע להיסטוריה בארה"ב המרתקת, חג ה- Thanks Giving שמתקשר ועוד.

לנושאנו- חוץ הבסטות הקניות, קחו לכם מספר שעות, ושוטטו באינספור גלריות וחנויות התכשיטים באזור. נדהמתי מכמות האומנות שם, זה היה הדהים אותי. למי שאוהבת תכשיטים, בהחלט שווה להמתין ולמצוא בסנטה פה דברים מיוחד. כמובן שהדברים השווים לא יעלו פרוטה, אך הם כל כך יפים, שהתחשק לי לקנות הכל. בנוסף, תוכלו למצוא כלי בית נהדרים, דברי חרס מקומיים ואוכל מקסיקני (איך לא).

הסקיצות המקוריות של הלוני טונס. מרהיב

שוק פשפשים לא רחוק מהעיר
גלריות

ביום השני שמנו פעמינו לאזור המוזיאונים בעיר.
כיוון שזו עיר מאוד ארטיסטית, ישנם לא מעט מוזיאונים בעיר, ורובם נמצאים באזור די תחום. מכיוון שהזמן דחק ורצינו לבחור מוזיאון אחד ולא להעמיס יתר על המידה, בחרנו ב- New Mexico Musuem Of Art.
התרשמתי לטובה. מוזיאון מעניין ואקלקטי. היו שם מספר תערוכות קבועות ועוד כמה משתנות כמו תערוכה על התרבות האסייתית. היה מרתק וצבעוני.
ישנם עוד מספר גלריות ומוזיאונים מפורסמים. לא הספקנו לדחוס אותם בביקורנו. אך אין סוף לאומנות בעיר הזו. תבררו היטב לפני שאתם מגיעים ותבחרו לכם אחד או שניים טובים!

* מספר מקומות נוספים ששווה לבקר בהם-
מסעדה מקסיקנית- Cafe Pasqual

הדרך ללב עוברת בקיבה

סוג של מוסד בעיר ובצהריים כמעט תמיד יש תור. לא הזמנו מקום לצערנו. הגענו, נרשמנו, והלכנו להסתובב לעוד 4\3 שעה בגלל מספרנו בתור. האוכל נהדר. לא זול. אך אם אתם כבר שם, מה, לא תגיעו?:)

* מקום נוסף ונפלא הוא Kakawa (תלחצו על הבולדים הכחולים להגיע ישירות לאתר)
מלשון קקאו. בית שוקולד שמתמחה בשוקולדים תוצרת בית ובשוקו חם אמיתי שמורכב משמנת, חלב ושוקולדים שונים. השירות שם מצוין, הבנות במקום יסבירו לכם בפרוטרוט מהו השוקו האהוב, מה כדאי לכם לקחת, ויציעו לכם טעימות כך תוכלו לדעת מה הכי מתאים לכם. מקום קסום לעצירת אחר"צ בדרך למלון.

כמובן שרציתי לרכוש גם את הכוסות פה. רק חבל שכל אחת עולה כ-14$
* מקום אחרון ונפלא לא פחות הוא מקום של המבורגרים- Shake Foundation. כן, כן, אני יודעת, המבורגרים טובים יש בכל מקום ברחבי ארה"ב, אך המקום הזה מתמחה ב- green chili burger. מקום קז'ואל, לא מפונפן ולא פלצני. נפלא לעצירה בצהריים במידה שלא חם מדי, כי הישיבה בחוץ. ביום האחרון, לפני שהמשכנו את נסיעתנו חזרה לדנבר עבור טיסתנו, ר' היה חייב המבורגר. כמובן, בשלב זה כבר לא יכולתי לגעת יותר באוכל. הזמנו את המבורגר הבית ולימונדה קרירה ומצוינת לדרך. הכל היה נראה נפלא.

לתכלס- הקדשנו לסנטה פה שני לילות, וביום השלישי יצאנו מהעיר חזרה לדנבר בשעות הצהריים. אפשר לשהות בעיר יום אחד, אבל בינינו מי מספיק משהו ביום אחד במקום, בטח אם הוא כל כך צבעוני ומלא גלריות. יומיים שלמים הם מספיקים בהחלט.

לינה- הגענו בסוף אפריל (הטיול התחיל לפני 8 ימים) ומזג האוויר היה עדיין קריר במהלך היום והלילות קרים עד מאוד. מצאנו מלון מצוין במחיר משובח ולכן רצינו לנצל את השהייה להתפנק קצת, ולקחת הפוגה מכל הנהיגה. מצאנו את הילטון סנטה פה- דרך בוקינג (אתר חובה למי שטרם ניסה), במחיר בדיחה. מדובר על הילטון מיוחד ומפנק, שנראה, גם הוא, יפיפיה בבנייתו החומה. יש לציין שההילטון הספציפי הזה ממוקם רבע שעה ממרכז העיר. אך, אם ברשותכם רכב צמוד, אין שום בעיית חניה, כך שרבע שעה נסיעה לכיוון זה זמן מועט מאוד. אין מעלה ללון במרכז סנטה פה. כמו שציינתי, העיר קטנה. וכן, לא מדובר על עיר מסיבות מטורפת, כך שיצאנו מורווחים. מומלץ בחום!

החלטנו הפעם לחזור מדנבר, שכידוע, טיסה חזרה מיעד שונה מייקרת את הטיסה, ולכן וויתרנו הפעם. חזרנו 8 שעות חזרה לדנבר. אל דאגה, הפעם חילקנו את זה, עצרנו כאשר התחלנו להתעייף וישנו במוטל דרכים. ביום האחרון חזרנו לדנבר, לארוחת צהריים, לחנות REI המפורסמת והביתה.

היה טיול היסטרי ואחד היפים שיצא לי לחוות.
מוזמנים לשאול או להתייעץ במידה ואתם מתכננים טיול באזור.

שמחה שקראתם עד כאן, ונהניתם.
נתראה ממש בקרוב בפוסטים חדשים על טיולים מרתקים לא פחות.
וכמובן, אל תשכחו לעקוב ולשתף.