קולורדו וניו מקסיקו- חלק א'

איזה טיול, איזה טיול!
קולורדו וסנטה-פה. מיד ווסט ארצות הברית וניו מקסיקו. אין ספק שישראלים לרוב לא מגיעים לאזורים האלה, בגלל סיבות של זמן ומרחק. וחבל שכך.
אחרי הטיול הקלאסי שכולם נוסעים אליו (אל איי, וגאס, סן פרנסיסקו, Route 1, קליפורניה רבתי וניו יורק) או לחילופין טיול פארקים (ילוסטון, Zion Park, וכו') חובה לגוון במקצת וללכת על החלקים הפחות מוכרים אך הלא פחות (או אפילו יותר) מרהיבים של ארה"ב. דנבר, קולורדו נמצאת כ- 4 שעות טיסה מניו יורק. הטיול הזה דורש זמן, אנרגיות ותכנון נכון. אך מבטיחה שהוא ישתלם.

בואו נתחיל- אנחנו טיילנו 9 ימים מלאים. סוף אפריל. מזג האוויר עדיין קריר, ובחלק מהמקומות קר אף מאוד. קולורדו ידועה בשטחים הרחבים והירוקים שלה, אתרי הסקי, האנשים החברותיים והנינוחים בעלי המזג הנוח. בנוסף, קולורדו הוא הסטייט הראשון שאישר את הלגליזציה של מריחואנה. דבר ששינה את פני העולם, או לפחות את ארה"ב השמרנית, שמאז מדינות נוספות באו בעקבותיה. עבור הטיול שכרנו רכב מהשדה לכל 9 הימים, והזמנו מלון בדנבר דרך פרייסלין. קיבלנו מלונות מעולים בדנבר. לאחר מכן, המלונות והמוטלים הוזמנו תוך כדי הטיול.

יעד 1- דנבר, קולורדו-

הרחוב המרכזי בדאון טאון דנבר
שכונת LOHI
מוזיאון האומנות בדנבר

נחתנו בדנבר ובילינו בה כיום וחצי. דנבר היא לא מנהטן, ולא צריך להספיק הכל תוך כדי טירוף בעיניים, צריך להוריד הילוך ולהתמכר לאווירה ולרוגע. וכן, זה לוקח זמן, אבל זה ממכר.
בילינו בעיקר בדאון טאון, חנויות, לספוג אווירה וכמובן אוכל טוב. ישנן מספר שכונות כמו LOHI, ו- Santa Fe שהן מחוץ למרכז וצריך לנסוע אליהן כ-10 דק', אבל זו נסיעת חובה. לא לפספס! הן, הן השכונות הקסומות האמיתיות של העיר הזו, וגם המגניבות שבהן. הבתים מדליקים וצבעוניים, הבתי קפה קטנים וכיפיים. והאנשים- כל כך הרבה יותר רגועים מניו יורק, שזה עשה לי חשק לרצות לעבור לגור פה ולעודד את הברונקוס.

עוד אתר עלייה לרגל שהוא בגדר חובה היא חנות REI. מדובר על חנות הדגל של המותג. זו חנות ספורט על כל גווניו. תוכלו למצוא שם בגדי ספורט, מעילים, מעילי גשם, רוח, פליזים איכותיים, אוהלים לטיול, נעלי טרקים, ציוד טיפוס, ציוד אקסטרים ועוד.
אפילו אלה מביניכן/ם שלא שרופים על חנויות ספורט יהנו שם. יש אפילו קיר טיפוס בתוך החנות.

*מקום נוסף ומיוחד בעיניי שדורש כוכבית היא מסעדת Acorn. הגענו אליה דרך צפייה בוידאו של 36 שעות בדנבר של הניו יורק טיימס. המסעדה נמצאת בתוך האנגר. 10 דק' נסיעה מהמרכז. מסעדה סופר מדליקה, אוכל גורמה מתוקתק, מפונפן וטעים בטירוף. היינו עסוקים מדי בקוקטיילים ובבחירה הקשה בין המנות, אך כל מנה- זהב! ובינינו, בסוף, ולמרות החשבון המעט מנופח, תחשבו שזה למעשה חצי או שליש מהעלות של כל מסעדה כזו בניו יורק. התאהבתי כבר ציינתי?:)

יעד 2-
לאחר יום וחצי של שיכרון חושים, המשכנו בנסיעה. קחו בחשבון שטיול כזה מצריך נסיעה של כ4 שעות לערך ליום. לא קל ודורש (אם אפשר ורצוי) לחלוק את הנהיגה. חוץ מזה, אתם בארה"ב, אין יותר כיף מלשכור ג'יפ משוגע ולחרוש את הדרכים.

הגענו לעיירה מקסימה וקטנה בשם - Idaho Springs. קיבלנו עליה המלצות חמות בעקבות המבשלה המפורסמת בה שלאחרונה גם שופצה.
המבשלה נקראת - The Buffalo. מסתבר שבקולורדו ישנן אלפי מבשלות, כמעט בכל עיירה, אפילו הקטנות שבהן. ומספר לא מבוטל של בירות מעולות. לקחנו כמה טעימות של בירה ואוכל. המבשלה ידועה בהמבורגר הבאפלו שלה. אם שאלתם לדעתי, בשר הבאפלו לא עשה לי את זה, אבל רק עבור המבשלה שווה לעצור כאן. בנוסף, יש עוד חנויות קטנות ואותנטיות, עתיקות, מתוקים ועוד.

קסם!

לאחר עצירה של כשעתיים לערך, המשכנו. היעד היה להגיע בערב לעיירה שנקראת Glenwood Springs.
הדרך לשם עוברת בדרך הררית (אפשר לנסוע גם ב-high way, אבל הדרך הזו הרבה יותר יפה) ושלגית. נקראת Love Lane Pass. למעלה, תוכלו למצוא עדיין גולשי סקי. במעלה ההר הטמפרטורה הגיעה למעלה אחת בלבד עם רוחות עזות. אך, הדרך מרהיבה. קחו נשימה. הדרך מעט מלחיצה בעלייה, שכן אינה מגודרת, אבל הנוף! או הנוף!

יעד 3- Glenwood Springs

מטרתי באותה יום הייתה להגיע למעיינות החמים שהובטחו לי. ר' אמר לי שבקולורדו יש לא מעט מעיינות חמים טבעיים. אחרי בדיקה קלה בפינטרסט ובגוגל, גם אני נדלקתי על הרעיון של לשבת במעיין חם שמסביבי רק הרים, קור ושלג. וכך היה.

לאחר נסיעה של שעתיים לערך, הגענו לעיירה, ספק ישנה ספק קסומה הזו.
בגלל שהגענו אליה רק ב7 בערב, החלטנו לשים פעמינו הישר למעיינות ולאחר מכן לחפש מוטל, מאשר להפך ולבזבז זמן יקר. בעיקר כי ידענו שהמעיינות פתוחים עד 10 בערב.

במעיינות עצמם יש מקלחות ולוקרים מסודרים. הכניסה עולה בין 15-20$ לאדם. המעיינות עצמם מחוממים לטמפרטורה של 104 פרנהייט שזה כמו 39 צלסיוס. כן. חם!

גלנווד ספרינגס שוכנת בין הרים, היא מקום קריר, ולכן זה כדאי ורצוי להגיע למעיונות בתקופות כאלו. לא משנה כמה קר בחוץ.

לגבי לינה- ישנן כמה אופציות. המפורסמת שבהן היא מלון קולורדו. מלון עתיק ורחב מימדים. אנחנו, הפעם, הלכנו על אופציה פחות פנסית והסתפקנו במוטל דרכים מצוין. אפשר לבדוק כל ערב דרך בוקינג מה פנוי. בעיקר הושפענו מהמלצות באתר והניקוד שלהם.
המחירים נעים בין 80-100$ ללילה למוטל טוב.
יש לציין שמלון קולורדו נראה כה מזמין, שהוא יעד חובה למי שקולורדו היא פעם בחיים עבורו. אם אתם משוכנעים שתגיעו בשנית למדינה הקסומה הזו, לונו במוטל טוב, ושימרו את המלון לפעם מיוחדת אחרת.

נסענו למוטל ששהה 7 דק' ממרכז העיר. אבל שיש מכונית צמודה זה לא באמת משנה, ו-7 דק' זה ממש כלום. כך יכולנו לחסוך מעט ועדיין להרוויח חדר טוב.
לילה במלון קולורדו יעלה כ-130$ ומעלה תלוי בחודש. אז אם בא לכם להתפנק- זה בהחלט המקום!

*התמונה למעלה לקוחה מעוד מבשלת בירה מקומית, בה החלטנו לקחת כמה טעימות ולנסות את הבישול המקומי. וגם האוכל היה לא רע בכלל.

חוץ מהמעיינות תוכלו למצוא גם שלל מסעדות, ברביקיו מצוין, קפה איכותי והמון בירה (כבר סיפרתי כמה אני אוהבת את קולורדו?:) מצאתי גם חנות בגדים מקסימה ואיכותית שצצה לה משום מקום והפתיעה אותי לטובה. חנות בגדי בוטיק כמות לקוחה מרחוב בליקר בניו יורק. מיותר לציין שנרכשו שם שני פריטים מהממים ושווים.

יעד 4 לטיול (ויעד אחרון לחלק זה של הפוסט- חלק ב' וחלק ג' ואחרון יכתבו ויוספו בהמשך) - מסלול ה- Hanging lake

מסלול ההנגינג לייק הוא כרבע שעה נסיעה לערך מגלנווד ספרינגס.
המסלול אורך כשלוש שעות. סלעי ברובו. והייתי מגדירה אותו כ-8 ברמת קושי.
הוא לא מסלול לאנשים ששונאים הליכות או מסלולים, וגם לא לאנשים שמתקשים בעליות.
אבל לכל השאר הוא מסלול נהדר ונעים.
בסוף העליה מגיעים לתצפית המרהיבה הזו ששווה כל רגע בעלייה.

אין דמי כניסה. משאירים את הרכב למטה ומתחילים. קחו אתכם בקבוק מים ונשנושים כמובן.

בחלק הבא-

Arches Park, Telluride and Durango
וכמובן סנטה פה, ניו מקסיקו המקסימה והמרתקת.